"Et sembla normal que es trenqui una pala al mes de comprar-la?"La història comença així. Després d'escoltar a molts clients decebuts amb la seva nova pala, vam decidir crear la nostra pròpia marca de pales. Hauria de ser prou bona perquè cap client quedés descontent, almenys per aquest motiu.
En aquell temps treballàvem reparant pales, i ja havíem adquirit una més que envejable experiència en arranjaments i pintats de les pales recompostes. Tot aquest coneixement de l'interior, l'estructura i acoblament del producte, ens permetria més tard realitzar un desenvolupament de producte excel·lent.
"Per què no fem pales?"Ens plantegem llavors crear una marca que no decebés al client. Però el repte no era gens senzill. Suposaria fer una gran inversió de temps i de diners. Hauríem crear un producte des de zero, perquè fins ara havíem reparat i reconstruït pales destrossades però que encara conservaven l'esquelet.
Ara seria diferent. Sabíem molt bé què fer, però el com fer-ho sería mes difícil. I al final resultaria ser un repte molt més llarg, dur i complicat del que esperàvem. Tot i que ha valgut la pena, i molt.
"Hem de fer les pales més resistents."El nostre origen en el sector de la reparació de pales ens obligava a crear un producte realment resistent. A més, havíem de complir expectatives: els nostres clients confiaven plenament en nosaltres com a reparadors, i esperaven que el producte que desenvolupéssim fos almenys tan dur com el més dur del mercat. Vaja, que havia d'estar al nivell.
Realment ningú millor que nosaltres podia fer un producte tan resistent, ja que sabíem per on es trencaven totes les pales i, en conseqüència, podríem reforçar les zones crítiques.
I així ho vam fer.
"Quin nom li posem?"Semblava inevitable el nom que li anàvem a donar a la marca. Quan ens hi vam posar, senzillament pensem en alguna cosa que transmetés duresa. Ens preguntàvem què és el més dur? I en un instant va sorgir Diamond, com a primera i única opció.
"On les fem?"Teníem l'opció de fabricar a la Xina, perquè llavors estava de moda, o bé, fer-ho nosaltres mateixos.
En principi, l'opció de fabricar a l'estranger semblava el més senzill i segur, ja que l'empresa seria fabricant de pales i sabrien com fer-ho. No obstant això, la idea de no estar present en el desenvolupament del producte ens produïa certa inseguretat i manca de control sobre el resultat final i la qualitat que anàvem buscant. A més, el proveïdor exigia una "quantitat mínima", que per a nosaltres resultava desorbitada.
Així doncs, per aconseguir la qualitat de producte que desitjàvem, ho havíem de fer pel nostre compte i amb la nostra gent. Triem el camí més complicat i més llarg, però l'únic que ens garantia obtenir un producte realment bo.
"Beneïts proveïdors."Comptàvem amb els millors proveïdors de materials, ja que molts d'ells coincidien amb els de teixits i resines amb què reparábamos les pales. No obstant això, havíem de fer alguna cosa diferent a tot el que hi havia al mercat. I per això necessitàvem una fórmula pròpia.
Concretament, per al cor de les nostres pales, vam provar infinitat d'escumes, goma eva ... i així fins a 14 proveïdors diferents, que ens van enviar els seus materials per a formar part del nostre sistema. Però res. Fins que al final vam encertar amb un, que ens va obligar a realitzar una compra mínima: una enorme i costosa muntanya d'escuma. Per seguir endavant vam haver estrènyer molt el cinturó i creuar els dits. Però ja estàvem completament convençuts que les nostres Diamond tindrien èxit.
"Per favor, no em plagies encara."Ja teníem un producte acabat, molt digne ia bon preu. Havíem pres totes les precaucions a nivell de marca, registre, constitució de l'empresa, assessors, imatge corporativa, presència online i legislació industrial. A més de la pròpia autofinançament i el repartiment de tasques entre els socis.
Acabàvem d'iniciar les primeres accions de comercialització de les primeres pales, amb un web modest ... quan l'Oficina de Patents i Marques (OEPM) ens informa que algú pretenia registrar una marca molt semblant a la nostra. ¡M *****! Però vam presentar els nostres arguments i, davant tal detecció de plagi, l'OEPM va suspendre l'altra marca a tots els efectes.
I nosaltres vam poder seguir avançant amb el mateix esperit guanyador, positiu i optimista del que gaudíem al principi.
"Tothom està fent pales."Aquest comentari el escoltem centenars de vegades a jugadors, professors, professionals, encarregats de botiga i fins i tot responsables d'altres marques. Cada vegada que els parlàvem de Diamond, deien el mateix.
La frase, tan afortunada com encoratjadora, la rebem amb filosofia. Perquè si la situació era tal com la descrivien, llavors el nostre repte seria encara més gran. Igual que la satisfacció de aconseguir-ho.
"Compraràs i vendràs, però mai fabricarás."La guinda la posaria un vell ancià del barri, que acostumava a visitar el nostre taller, passant per la porta a la recerca d'una estona de xerrada amb joves. Un dia, fart d'escoltar les nostres queixes sobre les dificultats per les que travessàvem, es va acomiadar així: "Si voleu que us de la meva opinió, he treballat molts més anys que vosaltres i com a empresari us puc dir que el secret del negoci es resumeix en la següent frase: compraràs i vendràs, però mai fabricarás ".
El que faltava. Aquelles paraules ens van deixar a tots perplexos. De nou i per moments vam haver de fer un esforç per encaixar, sense deixar de respectar l'opinió d'aquell personatge, la llarga experiència l'havia portat a pensar així.
Per sort, ja no vivim en la seva època. Ara tenim un mercat molt més accessible: per Internet. A través de la
DiamondStore, les nostres pales arriben a qualsevol país, fins a les persones que els agrada el pàdel i volen gaudir amb una bona eina. Aficionats i professionals poden comprar i rebre la pala directament al seu domicili.
Moltes gràcies a tots els que heu posat alguna flor o alguna pedra en el nostre camí, sense vosaltres no ho hauríem aconseguit.